vrijdag 25 juli 2014

Tuto: frutselboekje

Hallo,

Ik dacht wat kunnen we kopen of maken voor mijn jongste zoon zijn 1e verjaardag. Na heel lang zoeken heb ik een frutselboekje uitgedacht, Het is natuurlijk de vraag of mijn jongste het leuk vind, maar de regenboog aan knopen vond hij al enorm leuk toen ik bezig was dus ik denk wel dat dit goed komt. Ik ga hieronder nog eventjes zetten hoe je er zelf aan zou kunnen beginnen, ook met verschillende andere ideetjes dat ik nog had om te maken maar dan werd het veel te veel in een boekje. Keuzes zijn soms moeilijk om te maken ;)

Mijn ideetjes waren:
  • verschillende stofjes
  • regenboog
  • vliegtuig met opstaande vleugels
  • bal van katoen en floer
  • trein met opstaande wolk
  • zon met opstaande stralen
  • iets dat ritselt
  • wolkje van een zachte stof
  • bloemetje
  • regen
  • huis
  • auto
  • dieren (hond, kat, giraf, koe,...)
  • ...
Je kan het zo gek ni verzinnen of je kan het (proberen) te naaien in het boekje

Ik heb voor het boekje zelf 8 vierkanten genomen van 15cm op 15cm. Dan ook nog een lapje stof om ze aan elkaar te maken maar je kan er evengoed een oogje in slaan en een touw erdoor halen, of met kamsnaps aan elkaar hangen, dat beslis je volledig zelf natuurlijk.

Nadat je dus u 8 lapjes hebt uitgekozen naai je er de figuurtjes op. Je mag alle stoffen gebruiken, restjes van alle projectjes dat je gedaan hebt zijn hiervoor de perfecte stofjes. Als je iets rekbaar neemt dan moet je goed uitkijken dat je het goed vastspeld voor dat je het vastnaait. Dit vastnaaien heb ik met een kleine zigzagsteek gedaan die redelijk dicht bij elkaar staat.

Hier zijn de foto's van mijn boekje.
Groetjes
SaSiBeau






2 opmerkingen: